Hayatınızın İplerini Elinize Almak: Barışma


Hayatta en önemli kişi sizsiniz.

Başka hiç kimse değil. Çünkü bu hayatta yanınızda daima olacak bir kişi var. O kişi sizsiniz ve yine kendinize iyi bir arkadaş olmalısınız.

Hayatınızı düzeltmek istiyorsanız en azından kendinizi önemsediğinizi düşünüyorum. Fakat bu her zaman yeterli gelmeyebiliyor. Mesela sonraki bölümlerde bahsedeceğimiz hayat çizginizi ailenize aktarırken onlardan gelen negatif tepkiye karşı hemen pes etmek gibi. 

Kendinizi birileriyle idealleriniz, hayalleriniz uğruna savaşabilecek kadar önemsemelisiniz.
Kendimizi sevmek zorlu bir süreçtir. Bir noktada çoğumuzun olmak istediğimiz idealimizdeki kendimiz ile şu an olan halimiz arasındaki fark yüzünden, o halimize ulaşmamızı engelleyen engeller yüzünden nefret ederiz.  Bunu engellemek için ilk önce kendimize dürüst olmamız gerekiyor ya da en azından bunu denememiz.

 Kim olmak istiyoruz?

 O kişi olduğumuzda mutlu olacak mıyız?

Bu iki soruya uzun süre cevap aradım. Verdiğim cevaplardan tamamen tatmin olana kadar harekete geçmedim. Zira bu sizin hayatınızı etkileyecek bir karar olduğu için acele etmek istenmeyen sonuçları peşinden getirebilir.

Bunları düşünme sürecinde her zaman isteyip hiçbir zaman yap(a)madığınız bazı aktivitelere başlayabilirsiniz. Bu önemli bir adım olabilir sizin için. Veya istemeyerek, birilerinin zoruyla yaptığınız aktiviteleri bırakabilirsiniz. Sevmediğiniz, görüşmek istemediğiniz insanların numarasını silebilirsiniz.

Basit olanlarla başlayın. Hemen kıyafet dolabınızı yenilemeye kalkmayın ya da hayatınız boyunca ruj sürmemiş biri olarak makyaj yapmaya. Daha göz önünde olup ertelediğiniz isteklere odaklanın. Çünkü daha barışma safhasındasınız.  Hayatınızı radikal derecede etkileyen kararlar almak için aynada kendinize samimi şekilde gülümseyebiliyor olmanız gerek. 

Bunca planı nasıl yapıyorum diye soruyor insanlar bana hep. Hem film hem anime hem dizi izleyip kitap okuyup aynı zamanda blog yazıp nasıl kendimi bir taraftan farklı alanlarda geliştirebiliyorum? Çünkü kendimi seviyorum ve kendime saygı duyuyorum. Tüm bunları hak ettiğimi düşünüyorum.

Sorulara cevap ararken mutlaka başka insanlara da danışın. Düşüncelerinizi paylaşın. Şimdi yalan söylemeye gerek yok birbirimize. Herkes her şeyi yapamaz. Yıllarca derslerden bihaber olup sınav yılı ‘Ben doktor olmak istiyorum’ derseniz bu gerçekçi bir hedef olmaz. (istisnalar kaideyi bozmaz) Bu yüzden potansiyelinizi, kapasitenizi baz alarak kendinize bir hedef koyun ve lütfen kadın ya da erkek fark etmez, üretin arkadaşlar. Hayattaki hedefiniz evlenip çocuk doğurmak olmasın.


2 yorum:

  1. Son 2 cümleyi çok sevdim. Bir şeyle üretmek bu dünyadaki en tatmin edici, anlamlı şey. Hem kendimiz, hem çevremiz için.

    YanıtlaSil