Reading Slump! Kitapkurdu Nezlemi Nasıl Atlattım?


Beni Instagram’da takip edenler bilir (@yalnizamaozgur) bu sene kendim için koyduğum hedeflerin birinde planlanandan daha geride olduğumu üzülerek söylemiştim. Yıllık 60 kitap okuma hedefime göre her ay en az beş kitap bitirmem gerekliydi fakat gelin görün ki ilk ay bitirdiğim beş kitaptan dördü manga sonuncusu da zoru zoruna bitirdiğim incecik bir kitaptı.


Tabi bundan sonra bir sorun olduğunun farkına vardım zira kitaplığımda kitap birikmeye başlamıştı, ben ki okuyacak kitabı olmadığı zaman kitaplığındaki kitapları beşinci altıncı kez okuyan birisi olarak kitap biriktirecek en son kişiydim.

Daha sonra araştırmaya başladım çünkü bir tür dikkat dağınıklı ve usanmışlık vardı ortada. Normalde bir sonraki sayfayı iple çeken kız bir anda kitap okurken boğulur hale gelmişti.


Araştırmalarım sonucunda bu duruma ‘Reading Slump’ yani Kitapkurdu Nezlesi (benim çevirim eheheh) denildiği sonucuna ulaştım. Genelde kitap kurtlarının başına gelen bir durum. Birçok insan hayatının bir bazen de daha fazla döneminde bu durumu yaşamış ve atlatmış. Genelde bir iki ay sürdüğü söyleniyor fakat benim nezlem Haziran 2017’den  beri devam ediyormuş ama benim haberim yokmuş. Muhtemelen kitap okumanın üstüne düşmediğim içindir.


Nezlenin çeşitli seviyeleri var. (benimki en kötüsüydü farklısı da beklenemezdi zaten)

İlk Seviye Kitap kurdu Nezlesi: Okuduğunuz kitapta zorlanmaya başladıysanız ve bu zorlanma sürekli kitabı bitirmek için ertelemeye döndüyse o kitabı yavaşça yere bırakın. Biraz ara verip daha hafif dil içeren ince bir kitaba başlarsanız sanırım atlatabilirsiniz. İlk seviye genelde klasiklere birden başlayanlarda gözlemleniyor.


İkinci Seviye Kitap kurdu Nezlesi: Kitap değiştirseniz dahi bir işe yaramadı ve okumakta hala zorlanmaya devam ediyorsanız okuma ortamını değiştirerek başlayın işe. Farklı yerlerde okumayı deneyin ya da bir kitap kulübüne katılabilirsiniz.

Üçüncü Seviye Kitap kurdu Nezlesi: Endişelenmeye başlıyor olmalısınız. Yeni kitaplar ne olursa olsun sizi çekmiyor ve nezlenizin daha da kötüleşmeye başladığını hissediyorsanız eğer grafik romanlara göz atabilirsiniz. Çizgi romanlar ve mangalar eğlenceli alternatifler olabilir. İkinci seçenek ise sevdiğiniz bir kitabı yeniden okumayı deneyebilirsiniz.


Dördüncü Seviye Kitap kurdu Nezlesi: Ne yapsanız kar etmediyse biraz kitaplarla olan ilişkinize ara vermenin vakti gelmiş demektir. Bir süre gözünüzden kaldırın kitapları. Anime izleyin (yığınla anime tavsiyesi bulabilirsiniz burada mutlaka size biri hitap edecektir) dizi ya da filmlere gömülün. Birkaç gün ya da bir hafta. Kendinizi başlamaya hazır hissettiğinizde uzun zamandır okumak istediğiniz bir kitabı elinize alın ve başlayın. Ben bununla çözüme ulaştım.

Tabi ki bu hastalık tamamen teorik hiçbir bilimsel dayanağı yok. Fakat genel görülen bir şey. Önemli olan başımıza geldiği zaman paniğe kapılmamak.

Hepinize bol kitaplı günler dilerim.

7 yorum:

  1. :)))))) hımmmmm olmuyo bende bundan.

    YanıtlaSil
  2. İlk seviye bazen oluyor bende. Kitabı değiştirip yeniden o kitaba dönüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Hepimizin başına geliyor bu durum. Bir de her ay beş kitap diye yaptığın planlar her zaman tutmaz. Bence o sayıya takılma. Bazı aylar 3 kitap okursun bazı aylar 10. Sene sonuna doğru hedefini tutturabiliyor musun o önemli. Henüz yılın ikinci ayındayız. Telafi edecek çok zamanın var.

    Ya bir de affına sığınarak blogunun bu tasarımını hiç beğenmediğimi söylemek istiyorum :-( Bundan önceki çok güzeldi. Bu tasarımı hiç sevemedim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa Şule ablaa :( üzüldüm beğenmemene ama bunu bulana halledene kadar göbeğim çatladı inan :D

      Sil
  4. hepimizin başına geliyor canım benim , ben böyle durumlarda ya okumaktan asla sıkılmadığım/daha önce okuyup çok çok sevdiğim bir hatta 2 ya da 3 kitabı art arda okuyorum , ya da şu aralar yaptığım gibi young adult/beyaz dizi karışımı yapıyorum :D ha o okuduğum kitaplara harcana zamana üzülüyorum ama aslında çok ta üzülmüyorum çünkü o tarz kitaplarda bile bazen bir cümle bazen bir duygu o kadar çok etkiliyor ki , iyi ki okumuşum ya bu zamanı hiç okumadan geçirseeydim diye düşünüyorum :D sana da geçmiş olsun diliyorum umarım yakında atlatırsın :D

    YanıtlaSil