Ocak Gözdelerim'18



Tanrılardan İnsanlara Sapiens – Yuval Noah Harari



Henüz bitmeyen bir kitabı neden Gözdelerim yazıma koydum anlatayım hemen. Daha başında olmama rağmen gerçekten beni hayretlere düşüren şeyler öğrendim. Bu aralar sanırım ‘Book Zone’ a girdim. (böyle mi deniyordu emin değilim) Kitapları sürekli süründürüyorum. Okuyasım gelmiyor. Bana neler oluyor?



Mumlar ve Lila’m



Yeni yıl başladığından beri ilk ‘Fine’ günümü geçirdim ayın sekizinde. O güne kadar günler hep ‘Not too bad’ ve ‘bad’ üstünden ilerliyordu.

Fakat ayın sekizinde inanılmaz bir şey oldu. Bir süre önce çok yakınlarımda olsa da bir türlü görüşemediğimiz ve daha sonra uzaklara giden Lila’nın Güncesi ile buluştuk. Ve harika bir dört saat geçirdik. Oysa yaptığımız tek şey bir kafede oturup sohbet etmekti. Ve bir türlü bulamadığım ve çok istediğim mumlardan almış bana.



Çikolata, karamel ve vanilya gibi kokuyorlar. Annem onları yiyeceğimi düşünüyor.


 Yeni Kağıt Bantlar



Aslında bunlar Aralık ayında gelmişti. Aslında Aralık ayında birçok kalem geldi fakat hiçbirini paylaşamadım çünkü Aralık Gözdeleri yazısını yazmadım. O ay çok meşguldüm hedef belirlemek ile. Ama bunlar birer ef sa ne. Beyazın üstünde devre çizimleri ve hesaplamaları var.
(incelemek için tık)


İstanbul  İşletme Enstitü



Sinem Işık sayesinde keşfettiğim harika bir sitedir kendisi.  Bu arada hemen iki sertifikamı almış bulunmaktayım. Sistem şöyle işliyor. Çeşitli kurslar açılıyor. Bunlara kayıt oluyorsunuz. Kurslar bir hafta sürüyor ve aynı anda en fazla iki kursa kayıt olabiliyorsunuz. Eğitimler bazen canlı yayın şeklinde oluyor. Eğitmenler slayttan anlatarak devam ediyorlar. Bazen ise eski canlı yayınları sisteme yükleyerek devam ediliyor. Slaytlar da sistemde yüklü durumda. Kursa kayıt ve eğitim ücretsiz. Eğitim sonunda bir sınav oluyor ve sertifika almaya hak kazanabilmeniz için 100 üzerinden 50 puan almanız gerekiyor en az.



Soğuk mühürlü sertifika almak isterseniz mühür ve kargo ücreti var. Almama gibi bir seçeneğiniz de bulunmakta. Eğer sınavda başarılı olursanız zaten sertifika kodu veriliyor size. Ve benim için en güzel yanlarından biri de soğuk mühürlü sertifikaları üstünden çok zaman geçse bile tekrar isteyebiliyor olmamız. (Şahsen şu an parasızım djsdhsd)


Tekrar iki eğitime daha başvurdum. Hepinize önerebileceğim bir site.

Yeni Saçlarım

      
Bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere sevgili,değerli,minnoş Ruheşim Şubat'ta vatani borcunu tamamlamaya gidiyor. Bu durum bana iki alternatif sunuyordu.
 a) Eve tıkanıp her şeyi ihmal edecek ve depresyona girecektim
 b) Her şeye tırmalarcasına tutunacaktım ve yoğunluktan düşünmeye vaktim kalmayacaktı.

Tabi ki ikinci şıkkı seçtim. Ardından bir toteme ihtiyacım vardı. İlk aklıma gelen birkutumutluluk on iki aylık paketini almaktı.Fakat daha sonra üstünde düşününce bana biraz maddi külfet olacağı kanaatine vardım. Başka zamana artık. 

Ne yapsam...Ne yapsam... Canı sıkılan her kadın gibi bende saçlarıma taktım kafayı. Ve belimde olan saçlarımı omzuma getirdim.


Şu an tekrar bakınca bir içim acımadı değil ha.

İşte bu kadar dünyalılar! Bu arada aslında bu ay bir çanta almıştım ondan da bahsedecektim fakat 'Çantamda ne var?' (dhskshs tabi değiştireceğim başlığı) tarzı bir yazı yazmaya karar verdim onun yerine. Ne dersiniz?

Öpüldünüz!

30 yorum:

  1. Öncelikle yeni teman hayırlı olsuun :)) Mumlara, başarı ayracına ve bantlara bayıldım!!! Aliexpresste bakmıştım ben de böyle büyük bantlara da biraz tuzlu gelmişti :p Sen iyi günlerde kullan :>
    İstanbul İşletme Enstitüsüne de bakacağım çok merak ettim. Teşekkürler paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuhaaa temayı fark ettin demek :D harbiden dikkatlisin. Son iki yazı arasındaki zaman diliminde 36263 kez tema değiştirdim. -_- ama bu iyi oldu iyii. Bantlar o kadar pahalı değil ya yurtdışı fiyatları ile kıyaslanınca aslından :(

      Sil
  2. Spanies'i ben de okuyorum şu an. Bitti bitecek. 2. kitaba geçeceğim. Beğendiğim yerleri var. Ama bazı yerler de yazar 20 sayfa yazıp bilimsel dayanağı yok deyince "niye yazdın" şeklinde tepki verdiğim oldu. Ama genel olarak iyi. Bazı konuları sıkıcı olabiliyor... Bitirince blogumda yazacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Voaaa ben daha oralara gelmediim. (Hala 50 küsur sayfalarda olmak.)
      Mutlaka okuyacağım yazınızı :)

      Sil
  3. Olan saca olmus yaniii 😂 orjinal renkmi bu canimooo biya gibi ama. Boyasiz sac bulursam öpeceegggimmm 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaaaa ahahahhaha bana kocaman bir öpücük borçlusun o zaman 😂😂 çünkü saçlarım boya değil. Fotoğraflarda biraz efekt var. 21 yaşındayım ve hala hiç saçımı boyatmadım. Boyatırsam da buradan duyururum. Aklımda bir renk var ama... bakçaz.

      Sil
    2. O zaman şapur şupur suladım seniiii 😂 en kısa zamanda boyalı saçlar klubüne davetlisin canım 😁

      Sil
    3. ya ahahah abla bilmiyorum çünkü aslında saç rengimden memnunum ama griye boyatmayı düşünüyorum :D :D :D normal bir renk isteyemezdim zaten ben

      Sil
  4. bütün haberler güzeeeeel :)

    YanıtlaSil
  5. Allah kavuştursun , kökü sende uzar nasılsa, aa ne güzel blogger arkadaşla kafede oturmak gibi klişe gereklerini yerine getireyim önce :D canımcım , kendine iyi bak gerisi teferruat :D

    YanıtlaSil
  6. Bantlar ve mumlar iyide o saçlarr çok güzel olmuş.:) bende cesaretimi toplayıp bi kesmeyi düşünüyorum ama...
    Haa bide Mimlendin:))

    YanıtlaSil
  7. Sapiens'den önce ben aslında Homo Deus'u okumuştum. İnsanlığa giriş 101 kitabı resmen. Ben çok beğenmiştim, sanada o kitaba bakmanı öneririm. Gerçi ben genetikle ilgilendiğim için ilgimi çeken çok şey olmuştu ama belki ilgini çeker? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi ilk kitabı oymuş ay niye her şeye tersten başlıyorum beeeeen

      Sil
  8. yeni saçların hayırlı olsunn :) mumlara aşık olan bir insan olarak içim gitti diyebilirim. Bantlar ise bir harikaymış, nereden aldığını sorablir miyim :)

    YanıtlaSil
  9. Sapıens benim de listemde. Henüz başlamadım ama yakın zamanda başlamayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Sayılı günler inşallah çabucacık geçer *-* Yeni saçlarının tadını çıkarmaya bak ♥ Çok yakıştığına eminim, en kısa zamanda uzayacaklarına emin olduğum kadar ☻ Bantlara ve mumlara da bayıldım, güle güle kullan canım ♥

    YanıtlaSil
  11. Kitabı okumamıştım not aldım, mumları ben de çok severim, saçlarınızı da güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  12. Ah ben tekrar uzatmak için can atıyorum sende kesmişsin saçını �� Güle güle kullan hepsini

    YanıtlaSil
  13. "Yeni yıl başladığından beri ilk ‘Fine’ günümü geçirdim ayın sekizinde. O güne kadar günler hep ‘Not too bad’ ve ‘bad’ üstünden ilerliyordu." Bir Türkçe öğretmeni olarak bu cümleleri okurken gözlerimin kanadığını söylemeliyim :-)

    Sapiens'i ben de okumak istiyorum. Mumlara ben de bayılırım. Özellikle kokulu mumlarsa. Artık bel hizasındaki saçlar değil kısa saçlar moda, iyi yapmışsın kestirmekle :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah ya abla orada bir gönderme vaar. (a küçük dikkat (: ) Ben kendi yaptığım ajandayı İngilizce tutuyorum. Bu yüzden oradaki kriterler İngilizce. :D O göndermeyi bozmak istemedim açıkçası. :))

      Sil
  14. Ve buralarda cok (eskisi kadar) takilamayan Lila postu yeni gorur ve utanir. Gule gule kullan Caniim. Bu arada soylicektim kaldi, saclar cok yakismis ;)

    YanıtlaSil
  15. Kağıt bantlarına bayıldım!
    Bu arada kısa saç seven biri olarak yeni saçlarını çok hoş buldum! ^_^
    Emeğine sağlık, keyifli bir yazıydı. ^_^

    YanıtlaSil