Shakespeare Sevenlerin Bayılacağı Bir Anime: Zetsuen no Tempest


Anime orjinal adı: Zetsuen no Tempest: The Civilization Blaster


Sezonlar: Tek sezondan oluşuyor. (bölüm sayısı:24)

Manga Durumu: Mevcut fakat Türkçe çevrisi bulunmamaktadır. (En azından ben bulamadım.)

Konusu: Yoshino ve Mahiro ilkokuldan beri arkadaştırlar. Kusursuz olmayan hayatları bir gün Mahiro'nun üvey kız kardeşinin öldürülmesi ile alt üst olur.



Mahiro kız kardeşinin intikamını almaya yemin etmiştir bir gün yolu  "Kusaribe" adlı büyücü klanının en güçlü büyücüsü olan Hakase Kusaribe kesişir. Hakase bir adaya hapsedilmiştir ve oradan çıkmak için birinin yardımına ihtiyacı vardır. Mahiro'ya kız kardeşinin katilini bulacağını söz verdikten sonra adadan kurtulmanın yolunu aramaya başlar.







Yeni bir anime inceleme  ve tavsiye yazısından Dünyalılarımı selamlıyorum.


Animenin konusu aslında daha geniş fakat izlemek isteyenlere spoiler vermeden anlatabileceğimin en iyisi şeklinde anlatmaya çalıştım. İkinci yazım Fullmetal Alchemist olacaktı, mangasına başladığım için bitirdiğim zaman yazma kararı aldım.


Animeyi izlemeden önce Shakespeare'nin 'Hamlet' ve 'Fırtına'sını okumanızı şiddetle öneririm. Sürekli alıntılar yapılıyor ve animenin geneli zaten Shakespeare'nin bir oyunu tadında geçiyor.





Karakter derinliklerine gelecek olursak, ana karakterler yeteri kadar açıklanmış fakat yan karakterler animede çok yüzeysel geçilmiş. Mesela Hakase'yi adaya atan Somon Yaradılış Ağacındaki mantıksızlığı nasıl fark etti? Ya da klanı buna nasıl ikna etti? Sonra Aika neden evlatlık alınmıştı? Gibi bir çok yan soru cevaplanmamış kaldı.





Fakat animenin geneline baktığımızda konu güzelce oturuyor. Mantık hatası yok denecek kadar az. Genel soruların hepsi bir cevaba kavuşturulmuş, sahneler gerektiğinden fazla uzatılmamıştı.

Sonuç olarak sevgili Dünyalılar anime severlere kesinlikle önereceğim bir anime.

9 yorum:

  1. Hiç anlamıyorum Animelerden :(

    YanıtlaSil
  2. Tamamdır bir kenara not ediyorum bunu :)
    O zaman Shakespeare de okuyacağım,farz oldu :D
    Çok teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
  3. Animeyi izlemeye bilirim ama kitabı not aldım :D

    YanıtlaSil
  4. Anime izleme alışkanlığım yok. İzlediğim tek anime Ölüm Defteri'ydi, o da çok güzeldi. Shakespeare'i çok severim ama. Hamlet geçen sene okuduğum bir kitap. En sevdiklerim arasına adını yazdım bile. Fırtına'yı okumadım, en kısa zamanda okumalıyım.

    YanıtlaSil
  5. hımm aklımda olsun iyimiş. ben de şeyi izlicem, steins gate. güzel mi sevdin mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ben popüler olan animeleri sevemiyorum galiba popüler olan şeylere karşı alerjim var :D iki bölüm izledim aptallığına dayanamayıp kapattım death note da tahammül edememiştim

      Sil
  6. Yazılarını okuduktan sonra animeye başlama kararı aldım teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Bi' koşu gidip bana Hamlet ve Fırtına'yı okutturan animedir bu. O kadar ilgimi çekti ki sözlerini not tutmaya karar verdim. Çantamda 4 yıldır duran not defteri ilk defa işe yaradı. Bu animeye başlayın ve kendinizi kaptırın. Fazla söze gerek yok.

    YanıtlaSil