Akıma Karşı #2

İnsanları olduğu gibi kabul etmek neden bu kadar zor?

Çevremdeki çoğu insan çevrelerindeki çoğu insanı o kadar çok abartıyor ki. Somut bir örnek vermeden anlatamayacağım sanırım.

Türkiye'nin en iyi üniversitesinde okuyan birini düşünün. Bu biri çevresindeki insanlar tarafından 'Çok kültürlü, görgülü' bir insan olarak anlatılıyor.  Bahsi geçen kişi ile karşılaşıyorum. Beş dakika sohbet etmem yeterli oluyor. Çevresi tarafından deli gibi abartılarak anlatılan bu insan benim için 'Vasat' seviyesinden öteye geçemiyor.

Peki neden insanlar bu kadar abartıyor? Kendi açıklarını kapatmak için mi? Sonuçta körler ülkesinde tek gözlü insan kral olur değil mi? Fakat olay öyle ise neden iki gözü de gören birini kral yapmak yerine tek gözlü birini yapıyorlar? Kendilerine daha yakın hissettikleri için mi?

Çevremdekiler hep kendimi büyük gördüğümü söyler. Hayır, ben kendimi büyük görmüyorum. Bunu yüz binlerce kez belki sorguladım aynanın karşısında. İnsanlar sandığından çok daha küçük varlıklar. En azından bizim insanımızın çoğu öyle. Gününün yarısının sosyal medya hesaplarından onlarca kez izledikleri ve paylaştıkları videoyu yeniden izleyip paylaşmakla uğraşıyorlar. Bilim, kültür veya bilgi peşinde koşan yok.

Hep ikiyüzlülük hem sinsilik hep birine çelme takmak için oyunlar.

İşte bende onlara sonunda diyorum ki 'Ne zaman benimle sohbet ederken bir tek kelimeme bile O ne ya? demeden geçerseniz o zaman sizi küçük görmem.'


28.02.2018

10.25

4 yorum:

  1. insanoğlu diyorum daha da bir şey demiyorum anlaması güç

    YanıtlaSil
  2. Hiç kimseyi çok fazla övmemek yada yermemek lazım. İnsanız sonuçta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'atamız elma çaldı cennetten biz o günahkarın çocuklarıyız'

      Sil