'Kanka bir dal alsana ya nolacak?' Ortama Uyum Sağlama Sorunsalı

Merhaba dünyalılar. Yeni eğitim öğretim yılının ilk gününü atlatmış durumdayız. Umarım her biriniz gönlünüzdeki veya hakkınızda hayırlı olan bir okuldaki bölüme yerleşmişsinizdir.


Kiminiz memleketinden çok uzak bir yere gitti kiminiz ise günlük evine gidiş geliş yapıyor. Hepinizin ortak yanı heyecanlı olmanız. Yeni şeyler yapmaya, keşfetmeye heyecanlısınız. Çünkü şu an (lafım üniversite öğrencileri için) hepiniz 'kanunen' yetişkinsiniz.

Şimdi. Ağzımdaki baklayı çıkarayım artık. Burada bugün yazmak istediğim konu (başlıktan kiminiz anladı kiminiz anlamadı) sigara ve alkol konusu.


Bunu size kah şu an üniversite ikinci sınıf öğrencisi kahta okul hayatını sekiz ayrı şehirde tamamlamış bir abla olarak anlatacağım. Kulaklarınızı açıp dikkatli dinlemenizi tavsiye ederim.

Heveslemenizde bir sorun yok, bunu bilin. Biz insanız, merak ederiz, deneriz, yanılırız. Zaten atamızın yasak meyveye olan merakı yüzünden burada değil miyiz? 

Mesela ben kendimden bahsedeyim. Ben kullanmıyorum ve bu konuda kırmızı çizgim var. 'Neden?' diye soracak olursanız da seve seve yanıtlarım. Çünkü mantıklı değil. Ben mantığımla hareket eden bir insanım. Sigara ve alkolden alınacak o 'Zevk' duygusunu başka şekillerde yaşayabileceğimin kanaatindeyim. Mesela güzel bir film izleyerek ya da paramı biriktirip gastranomik yemekler tadarak. 


Bana göre mantıksız bir eylem çünkü kökende vücudumuza zarar vermekten başka ne işe yarıyor? 'Sosyal statü yükselttiğini' düşünen arkadaşlar varsa, lütfen, sağ üstteki çarpı işaretine tıklasınlar. 

Mesela sadece şaraba olan bir merakım var. Fakat bunun tadımını da (muhtemelen beğenmeyeceğim kendimi biliyorum) çok güvendiğim birinin yanında uzun zaman sonra gerçekleştireceğim ki istenmeyen sonuçlara yol açmasın. Çünkü şarabın ayrı bir tarihi, çeşitliliği beni cezbediyor.


Şimdi size gelelim. Nerede olursanız olun aradan bir tane 'Yaa kanka sigaradan bir dal alsana.' diyen bir arkadaşınız olacaktır. Denemek isterseniz denersiniz, sonra yüzde doksan devamı gelir, fakat sırf 'ya herkes içiyor bende içeyim.' diye düşünüp İÇMEYİN. Anneniz ne derdi? 'Arkadaşların kuyuya atlasa sende mi atlayacaksın?'

Bunu yaptığınız an bilin ki kişiliğinizden taviz veriyorsunuzdur. Kulağa acımasız geliyor değil mi? Evet öyle çünkü! Sizin yapmak istedikleriniz veya istemedikleriniz sizi oluşturan şeylerdir. Eğer sadece sevmediğiniz bir kahveyi bile sırf sıtarbaksta arkadaşlarınızla oturuyorsunuz diye içiyorsanız, yine aynı yere çıkar. Sevmediğiniz bir şeyi alıp tüketmeniz müsriflik değil de ne? 



Sonunda sadece çevrenizdekilerin başarısız bir yansıması olursunuz. Bunu fark etmek ya da ettiğinizde düzeltmek ise biraz sıkıntı oluyor. Çünkü insan bir süre sonra 'Ne istiyorum?' sorusuna cevap vermek için etrafına bakmaya başlıyor sürekli. 

Yani demek istediğim eğer 'Hayır.' iseniz 'HAYIR' olun. Bunu belirtmekten çekinmeyin. 'Beni dışlarlar mı?' diye düşünmeyin -ki dışlarlarsalar da bırakın gidin! İnanın dünyada yedi buçuk milyar insan var. 

Şimdi alkol konusuna gelince. Buna hani 'içmeyin. Sakın. Ehh kaka.' demiyorum. Vizeler, finaller biter kafayı dağıtmaya gidersiniz. Fakat benim tavsiyem eylemlerinizi kontrol altında tutabilecek kadar için. Yani tabiri caiz olmasa da götü başı dağıtmayın daha yeni tanıştığınız insanlarla beraberken. Hiç değilse eve veya yurda kendi başınıza dönebilecek kadar için.


İnsanların gerçek düşüncelerini öğrenmeniz sandığınızdan daha uzun ya da kısa vakit alabilir, bunu bilemezsiniz. Bu sebepten dolayı sırf birkaç bardak içki için kimsenin eline koz vermeyin.

Evet ailenizden uzaktasınız belki ama bu onların hiçbir şeyden haberleri olmayacağı anlamına gelmiyor. Eylemlerinizin sonuçlarını düşünün. Kendinizi veya ailenizi utandırıcı durumlara düşürmemeye çalışın bence. Üniversite 'çılgınlık' yapma yeri değildir, bunun böyle olduğunu savunan insanlar geçmişte yaptıklarından ve gençliklerinden pişmanlık duyan ama bunu itiraf edemeyecek kadar güçsüz olan insanlardır.
Kendinize iyi bakın dünyalılar.

11 yorum:

  1. iyi mevzu , bu konuda sizin gibi bilnçli gençler olması ne güzel ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa Eylem Ablaaa utandırmaaa. Yaptığım alt tarafı düşünmek :( zaten düşününce insan böyle sonuçlara çok rahat ulaşıyor bence

      Sil
  2. Çok yerinde bir yazı olmuş. Her şey bir kereden başlıyor sonra ardı arkası kesilmiyor. Kötü olan her şeyden uzak durmak lazım. Sigara ya da alkol hiçbir zaman sosyal statü yükseltmez ama günümüzde bu böyle kabul ediliyor, çok yanlış. İnsan kendini bildikten sonra bunları yapmaz ama yapmaya meyilliyse geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. Gençler çom dikkatli okusunlar lütfen.
    Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Maalesef ülkemizde zararlı her şey gençleri çok çok erken yaşlarda cezbetmeye başladı. Gençlerimizin çok dikkatli olması gerekiyor.

    YanıtlaSil
  5. Biz de üniversite okurken ara sıra final sonrası bir bira içerdik ama abartmazdık.Faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Bazı kisiler insan degil koyun. Sürüyle hareket ediyorlar. Bende mantigimla hareket eder. Biri yapıyor diye yapmam. Lisede arkadaslarimin hepsi sigara icerdi.Fırt ceksene derdi o ne be ha sigara icmissin ha kafani bacaya dayamissin ayni sey derdim. 😁

    Alkol icen arkadaslarimda var ancak bana teklif bile etmezler. Bu konuda netim. Haram kardesim haram. Ne demeye alip da iceyim. İcen icsin banane Allahla kulu arasinda bisey. Ama sonunda bagimli olma ihtimali de var. Yada rezik olma. Ayilip bayilma kusma gibi dandiriklerde var. Ben böyle iyiim. Toplumda bir karizmam var en azindan. Onuda bu alkole yedirmem kankaaa 😁😁😁

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle katılıyorum. Bende kullanmıyorum ve lise son sınıftayken çevremdeki herkes sigara içiyordu. Çoğu kişi ortam kurabilmek amacıyla içmeye başladı. İnsanın bile bile kendine zarar vermesi saçmalık.

    Ah bu arada sizi mimledim :)

    YanıtlaSil