Ağustos Gözdelerim

Merhaba Dünyalılar! Yeni bir yazı dizisi ile karşınızdayım. Aslında mantık bu youtuberların 'Favorilerim' videoları ile aynı. Ama ben size burada daha çok yeni keşfedebileceğiniz şeyler sunmaya çalışacağım. (Umarım başarılı olurum) Hemde ben ne kadar çok şey yapsam da hiçbir şey yapmamış hiçbir şey keşfetmemiş hiçbir şey öğrenmemiş gibi hissetmekten bir nebze olsun kurtulabilirim belki.


Başlıyoruz o zaman. Bayanlar ve baylar karşınızda Ağustos ayının gözdeleri!



Minimalizm

Bunun hakkında çok uzun yazmayacağım çünkü iki aylık bir deneme sürecindeyim şu an. Zaten eğer ki başarılı olursam bunun için yazacak uzun bir yazım var bu yüzden ne desem size yazı hakkında bilgi vermiş olacağım ondan biraz bekleteceğim. 


Kısaca özetlemek olursa zaten minimalizm benim hayatta eşyalara karşı olan felsefemle neredeyse bire bir uyumlu bir şeymiş. Tabi ben birkaç video ve bir belgesele kadar bunu fark etmemiştim. İyi ki de etmişim. Şimdilik bunun hakkında daha fazla konuşmayacağım söyledim ya yazı yakında!


Ilgın Özgan

Kendisi bir youtuber ve aslında bir arkadaşımın tavsiyesi ile keşfettim onu. (WhereisÖzge'ye selamlar) Ama bayağıdır abonelik listemde duruyordu, videolarını hiç izlememiştim. Sonra kafama saksı mı düştü yoksa bir yere mi çarptım emin değilim izlemeye başladım. Bende bir kanalı beğenirsem kanalın içinde illa ki bir dört saat geçirip çoğu videoyu izlemek gibi bir takıntı var. Dört saatim 'Pırrr' diye Ilgın'ın kanalına uçtu.(Pişman değilim)


Hatta minimalist biri olduğumu onun bu videosu sayesinde keşfettim. Ama sadece olay bununla sınırlı değil tabi ki. Ilgın'ı kendime aşırı benzetiyorum nedense. Belki başak burcu olduğundandır (ahahhaha) şaka şaka. Bir videosunda 'Ben barlarla clublara gidip harcayacağım parayı biriktirip yurt dışında farklı kültürün bir tabak yemeğini yiyerek harcamayı tercih eden birisiyim.' demişti. İşte asıl bu cümlesiyle beni kalbimden vurdu. Düşünce tarzlarımız, tercihlerimiz birbirine çok benzediğinden bayıldım ona sanırım. 

Ne kadar onun gibi küçük yaşta yurt dışına tek başıma çıkıp görme şansım olmasa da bir noktadan sonra bunu yapacağıma eminim.



Hazır sevdiğim youtube kanallarından bahsetmişken Rachel and Jun'u es geçmek olmaz. Bu çift tam anlamıyla ben idolüm! Kedilerinden tuttun, Japonya'da yaşamaları, Ilgın ve Sebastian gibi ülke ülke beraber gezmeleri, Jun'un yemek videoları, Rachel'in sohbet videoları... Adamlar resmen hayalimdeki hayatı yaşıyorlar ya. Umarım bende bir gün bu seviyeye ulaşabilirim.


Rachel'in tasarladığı Sakura takımına bayıldım. Ama bilin bakalım ne yok? 




WatchWellCast



Son youtube kanalı. Böyle animasyon videolarına zaten bayılıyordum ben bir de içerikle harika olunca tadından yenmiyor ya.  Hani o konuyu dinlemeye ihtiyacım olmasa bile böyle çizimli animasyonlarını izlemek için baktım bir çoğuna. 



Çilekli Tart

 


Şimdi bir konuda anlaşalım. Ben aman aman bir çilek hayranı değilim. Ama bu tart cidden hayatımda yediğim en güzel beş yiyeceğin içine girer. (Diğer dördü ne diye sormayın inanın bilmiyorum.)

Ben bu tartların minik versiyonlarından (galiba tartolet deniyor) yemiştim ve onlara ayılıp bayılıyordum. Daha sonra bunun büyük versiyonunu gördüm ve dedim ki 'Aga ben bunu doğum günümde alacağım ve oturup yiyeceğim.' (Adana'da olanlar için Pak Fırından aldım ve fiyatı 40 tl) Evet kendi kendime doğum günü hediyem tart oldu ve pişman değilim.

Altı kişilik yuvarlak pasta büyüklüğündeydi. Ve hepsini on iki saat içinde yedim. Hala yaşıyorum. Şükür bugünde ölmedim.


Bellarom Kahve


Üçü bir aradalar, neskafe goldlar hiçbiri bende işe yaramıyor artık. O kadar çok kahve içtim ki artık kafein vücudumu ayakta da tutmuyor fakat içmediğim zaman gün boyu baş ağrısı ile geziyorum.Bu kahvenin tek içimliklerinden getirmişlerdi bize iki sene önce yurt dışından. Ve inanın bir bardak ile dört saat uyusam bile  çok enerjik geziyordum. Süt katılmıyor diye biliyorum daha doğrusu ben öyle içiyorum sadece kahve ve şeker. Ama kahve ne kadar yumuşak içimli olsa da özellikle biraz açsanız midenizi ağrıtabiliyor. Bu sene gene aklıma gelmişti kahve gelmeden üç gün önce falan. İnternette durmadan kahvenin markasını arıyordum.  Epey bakındım ama Türkiye'de yok sanırım.

Bunun (ve beş paket kahve daha geldi) geldiği günden önceki gün benim kahvem bitmişti ben evde hayıflanıyordum. 'Keşke biri  kahve getirse bana diye.' Ertesi gün beş paket kahve ta daaa. Ya neden benim bütün dilek haklarım yemeğe gidiyor ya.


Dilek hakkı derken de hani bazen içinizden bir şey geçer de oluverir ya. O zamanlardan bahsediyorum. Ki bu her zaman olmuyor tabi. Ama ne zaman olsa ya bir yemek... Aaa gerçi ben sürekli yemek düşünüyor da olabilirim bilemedim şimdi bak.

Noktalı Defter




Özellikle bullet journal ile uğraşanlar için noktalı defter vazgeçilmez. Fakat benim gibi babanız zırnık koklatmıyorsa ve Türkiye'de yaşıyorsanız epey zor bulmanız. Özellikleiki marka var çok kaliteli ve pahalı defterleri olan fakat dedim ya. Çok pahalı. Türkiye'de bu hobi ile uğraşanlar artınca hemen el atmışlar ve bir noktalı defter çıkarmışlar. Ben bunu iki ay önce Instagram'da görmüştüm. Ama almamıştım Bana Instagram'da tanıştığım bir arkadaşım doğum günü hediyesi olarak göndermiş. Aylar önce konuştuğumuz bir konuyu hatırlayıp bir de bana hediye etmesi...  Neyse bunun üstünde çok durmayacağım yakın bir zamanda Instagram'da bir yazı yazıp ona teşekkür etmek istiyorum çünkü.




'Yahu sen neden almadın peki?' derseniz şu yüzden. Bana çok pahalı geldi. N11.com'da satışta bu ürün ve o fiyata bu defter... Aynen arkadaşıma da bunu demiştim. (ahahha) O yüzden almadığımdan haberi vardı yani. Ayy sonuçta üçüncü bullet journal defterim belli oldu.

Meraklısına tık.


Pazartesi Sendromu



 Evet bu da bir defter ve bu da doğum günü hediyesi. (bakmayın öyle doğum günümde aldığım iki hediye var zaten aha tartı da sayıyorsanız üç) Ama bu defterin ismi kesinlikle pazartesi sendromu olmalı. Cidden hayatımda gördüğüm en ilginç defter ve ne hakkında kullanacağım hakkında en ufak bir fikrim yok. Ama gerçekten ba-yıl-dım. Hele içine koyduğu o zarif not yok mu. Gözlerim dolu dolu oldu.




Hani güzel insanlar var ya? Onlar varlar! Evet çevremizde yoklar belki ama varlar. Ve kader elbet bizim o güzel insanlarla hayatımızı kesiştirecek.


Evet Ağustos ayının gözdeleri bu kadardı. Yeni yazı dizisi hoşunuza gitti mi, aranızda ilginiz çeken şeyler oldu mu lütfen yorum yazmayı unutmayın. Ve eğer kanalıma abone değilseniz...

Şaka yapıyorum be. Kendinize iyi bakın dünyalılar!


18 yorum:

  1. Süper yazı olmuş reis

    YanıtlaSil
  2. Seni seviyorum, yazılarını seviyorum. Her şeyini seviyorum...// sevinç

    YanıtlaSil
  3. O defteri gönderen kişiye bak sen 😊 Ne kadar şanslı 🍀 Turtanın tarifini isterim. Kahve ☕ olarakta cappucino almak istiyorum böyle farklı bişey olsun. Güzelmiş favorilerin. İyi haftalar dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cappicino da geldi fakat onu almadım yazıya. :D Ya o tartın tarifini ah bir ele geçirsem fakat bir kiloya yakın çilek istiyor inan ve evde çilek canavarı bir annem varken mümkün değil yapmam. :D

      Sil
  4. Youtube kanallarina mutlaka bakacagim. Ayrica Minimalism yazini da bekliyorum. :) Bir de o noktali defterleer diyorum 😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minimalizm yazısı hakkında hala düşünüyorum. Uzun olacak gibi.

      Sil
  5. Ahh turta nefiss gözüküyor. Meyveli pastalara bayılan biri olarak rahat 2 dilim yerdim olsa :p

    Ben de senin gibi bir sürü iyi insanlar olduğuna inanıyorum. Bazen güzel bir tesadüfle keşfediyoruz onları. İyi ki varlar, hep de olsunlar.

    Bu arada minimalist yaşam yorumlarını da çok merak ettim. Beklemedeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iki dilimi bir tanesini rahat ikimiz gömerdik bence :D

      Sil
  6. Haha :) hepside harika bence ama cilekli tart favorim oldu canm 😁 ye yeee bol bol yeeee 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiyim yiyim abla iyi de sonra 'Pattez gibiyiiiiiiim' diye geziyorum.

      Sil
  7. Resimler harika olmuş yaa :)
    Canımda turta çekti bak şimdi :)
    Defterde çok hoş güzel hediye olmuş.
    Bu arada yeni teman harikaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Ya o defterle aşk yaşamak istiyorum ben... Birimizin gözü kalmasa bari ♥

    YanıtlaSil
  9. minimalizm ve turta bayılırııım :) bu arada düzelmiş blogun, eski yazılara gidebiliyos. mersi :)

    YanıtlaSil