Üniversite Sınavı Sonrası: Görevimiz Mühendislik ve Ötesi Yazı Dizisi #1 Adana'ya Gelirken Yanınıza Almanız Gereken Beş Şey

Evet haberlerde görüyorsunuz malum hatta haberleri bırakın sosyal medyanın her mecrasında ünlüyüz la biz. Tuhaf bir haber vardır mesela ekranda altta yazar, 'Kafanızı yavaşça sol üst köşeye kaydırın.' bir bakarız ki Adana!


Varan biiir.

Varan ikiiiii.

Varan üççç.

Neyse hal bu olunca ve tercih zamanı yaklaşınca -malum- size Adana'ya gelirken yanınıza kesinlikle almanız gerek beş şeyi sıralamaya karar verdim.

1) Pompalı Tüfek: Evet mutlaka bir tane lazım. Zaten yurt müdürlükleri de izin verir oldu böyle şeylere.

2) Benzin: Kesinlikle bir bidon en az lazım. Çünkü Adana'da olmak -ve Adanalı olmanın- ilk gereği müdahale edemeyeceğin canını sıkan bir olay olduğu zaman benzin döküp yakmaktır. Artık yeri, dükkanı, kızı, kartı neyse işte gerekirse son çare kendini.


3)Portatif klima: Evet her yere her an götürebileceğiniz, mümkünse kafaya sabitlenebilen modellerden bir tane lazım. Yoksa ekvatordan daha sıcak olan bu şehirde bir dondurmanın ateşe karşı konulduğu zaman konulması gibi erir gidersiniz.

4) Mangal: Taşınabilir, çantaya sığabilir bir mangal lazım. Gittiğiniz her yere götürebilmelisiniz. Çünkü Adanalılar yeşillik gördükleri her alanda mangal yakmayı çok severler. Bütün arkadaşlarınız 'Ah bir mangal olsaydı da...' diye iç geçirirken çantanızdan mangalı çıkarmak sizi ortamın -belkide sınıfın- kahramanı yapacaktır.


5) Bir adet beysbol sopası: Mütemadiyen çeşitli psikopatlarla muhatap olabileceğiniz yerdir Adana bu yüzden yanınızda bir beysbol sopası bulunması ve karşıdaki şahsın kafasına ilk dikkat dağınıklığında indirilip kaçılması için ideal bir alettir.







Bunları okuduktan sonra tepkiniz muhtemelen
şudur:



Ya da bu;




Ya da son olarak budur:



Tamam şimdi bu yazdıklarımın hepsini unutun çünkü böyle bir şey yok. Evet gerçekten. Yani en azından İstanbul'un Bağcılar'ı neyse Adana'nın Kiremithane veya Yüreğir'i o olan bu tarz semtlere gitmedikçe hiç gereği yok yani.



Bu yazı aslında hiç listede veya aklımda yoktu. Kendi üniversitemi anlatmayı neden gerek duymadım bilmiyorum ama bana üst üste yine instagram'dan tercih yapacak birkaç kişi üniversitemi sordu. Ve ben onlara anlattıkça gerçekten çok şaşırdılar.

Onlar şaşırdıkça ben onların bilmemesine şaşırdım. Ve içlerinden yirmi yıldır İstanbul'da yaşayan biri bana İstanbul'daki bilinen üniversiteler dışındakilerin pek etkinlik yapmadıklarını söyleyince tabii ki ağzım açık kaldı.

Bu yüzden ilk önce Adana'dan daha sonra ise dilim döndüğünce üniversiteden bahsedeceğim.


İlki Çukurova Üniversitesi'nin neden bu kadar tanınmadığı ile alakalı. Bunu bende çözemedim. Yani inanın bir Adana'da Eskişehir kadar var. Ama Eskişehir'in adı çıkmış 'Öğrenci şehri' diye. İpi koparan pat orada. Beş altı yıl sonra da herkes 'Eskişehir çok bozdu yaa.' diyecek.

Şimdi Adana aslında -ne kadar ben evde tıkılı kalsam da- çok hareketli ve sosyal etkinlik bakımından bol bir şehirdir.



Hele bahar zamanı üniversitede bir festival biter biri başlar. Fuar alanı hiç boş kalmaz ve oraya da gidiş kolaydır.


Üniversiteden Baraj Yolu'na (bu semt Adana'nın öğrenci semtidir. Semtteki evlerin çoğunluğunu öğrenciler kiralar.) geliş yine trafiğe bağlı olarak on beş yirmi dakika arası değişmektedir. Ama bu semtte ihtiyacınız olan her şeyi bulabilirsiniz. Bonus olarak istemediğiniz kadar kafe var.

Ha eğer 'Yok bulamadım.' diyorsanız da çarşıya gitmek en fazla yarım saattinizi alır üniversiteden.

Öğrenci kent kartla 1.20 , nakit ise 1.75 lira.




Şu sıralar daha geçen sene birincisi yapılan yemek ve müzik festivalinin ikincisini takipteyim. Böyle bir etkinliğin Adana'da yapılmasını çok istiyordum, geçen sene bir türlü gitme fırsatım olmamıştı.

Onun haricinde şehirde üç alışveriş merkezi var. Biri yeni açıldı onun haricinde diğer ikisine gitmeniz kırk elli dakikanızı alır.

Yani kısaca ulaşım kolay, üniversite merkezde ve şehir ucuz.

Çukurova Üniversite'si Türkiye'deki en geniş kampüs yüzölçümüne sahip üniversitelerden bir tanesidir. Kampüste yönetim ve eğitim-öğretim birimleri yanında, laboratuvarlar, Balcalı Hastanesi, merkezi kütüphane, spor tesisleri, açık hava tiyatrosu lojmanlar,Kredi ve Yurtlar Kurumu'na bağlı Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdu yer almaktadır.


Baktığınız yer ya yeşildir mavidir. Bu açıdan huzur dolu bir üniversite olduğunu düşünüyorum. Üniversite içerisinde yemekhane hariç benim bildiğim beş kafe var. Yemekhanede tek öğün 2.50 lira.

Bu arada bunu koymadan geçemeyeceğim. Hala her yıl bu uygulama devam ediyor. (Çanakkale Şehirleri Anma Günü)


Eski yazılara bakıyorum  beş on yıl öncesi için pekte tekin değilmiş. Ama bu süre zarfında iyice düzeltilmiş. Hastane için gelen insanların üniversite alanında mangal yapmasını anlatan mı dersin, sağ sol çatışmalarından sürekli üniversitede çevik kuvvet dolaştığını söyleyeni mi dersin ya da sonbahar dönemindeki Adana yağmurlarının üniversitedeki şantiye işleri ile birleşince her yerin bataklığa döndüğünden şikayet eden mi dersin. Ama şimdi yok. Yani üniversitenin girişinde otobüsler durduruluyor kimlikler tek tek kontrol ediliyor, kimliksiz olan üniversiteye giriş yapamıyor. Bizim bölüm eskiden sağ sol kavgalarının çok fazla olduğu iki kafenin tam ortasında, mühendislik bölümleri  yani. Yılda belli sorunlu günler zamanında gördüm çevik kuvvetleri onun haricinde bir kavga olay olsaydı okulda olmasam bile mutlaka duyardım. Güvenlik aktif tabii ki yine de.




Bu arada Dünyanın en prestijli Dünya üniversitelerini derecelendirme kuruluşu Quacquarelli Symonds (QS)'un açıkladığı  “2017-2018 Dünyanın En İyi Üniversitesi” listesinde Çukurova Üniversitesi sıralamaya giren 11 Türk üniversitesinden biri ilan edildi. (İnanmayan fesatlara link.)

Aslında güzel üniversitede de benim düşünceme göre çok tanıtım yapıp öğrenci toplamaya çalışmasının nedeni 'Biz, biz bize iyiyiz.' düşüncelerinde olması.


Herneyse Genç Dünyalılar. Ne kadar istediğim kadar iyi olmadıysa da yazı bir sorunuz varsa Instagram kadar uzağınızdayım.

Yorumlar

  1. Çukurova Üni. nasıl bilinmez? Bence Akdeniz Bölgesinde gidilebilecek 2 kaliteli üni var zaten. Biri Çukurova Üni diğeri de Akdeniz Üni. Yalnız ulaşım cidden uygunmuş. Serinin devamını bekliyorum baya güzel olmuş. :D

    YanıtlaSil
  2. Memleketim diye demiyorum, çok çılgın bir halka sahip. :D Bir de canım gerçekten bu Çukurova neden bu kadar büyük! :D Ben her geldiğimde kafam karışıyordu. :)

    YanıtlaSil
  3. Geçtiğimiz gün de AVM de güvenlik görevlisini bıçakla kovalıyordu biri Adana' da:) Şaka bir yana Adana kendine has bir şehirdir. Adanalılar da kendilerine hastır. Ben de Mersin'de oturuyorum. Sık sık gider gelirim. Keyifli bir öğrencilik geçirirsiniz umarım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyonda Olan Birine Söylenmemesi Gereken 10 Şey

On Lirayı Yirmi Lira Olarak Kullanmak

Üniversite Sınavına Giriş Yazı Dizisi #1 Verimli Çalışmak ve Kendini Tanımak Üzerine Anekdotlar

İçine Kendinizi Atmak İsteyeceğiniz Bir Koli

Pek Çok Şeyin Kökeni