Pilm Yiği Kinsir Yipiyir

Sonunda kendimi tutamayıp sosyal medyada birkaç kişiye ağzının payını fena halde verdiğim için şu meşhur olan palm yağı hakkında bir şeyler karalamak istiyorum.

Sosyal medyada epey bunun muhabbeti döndü. Nereden patladı hiçbir fikrim yok ama ben bu palm yağı muhabbetini en az 3 yıldır biliyordum -bir yerde denk geldiğim ingilizce makale sayesinde- ama kızdığım nokta bunu fabrikaların kullanması değil.

Kızdığım nokta benim Ayşe teyzemin, Pelinsu ablamın, Mehmet dayımın vs vs yıllarca aldıkları ürünlerin 'İçindekiler' kısmına bir kere olsun bakmayıp, bu olay sosyal medyada patladığında 'Yok efendim onda palm yağı var, kanser yapıyormuş,bilmem neymiş, katkı maddesiymiş.' diye ortalığı ayağa kaldırmaya çalışıp kendilerini 'Duyarlı vatandaş' konumuna sokmak istemeleri.

Bak Ayşe teyze senin o organik diye gidip pazardan aldığın domatesten tut lahanaya kadar hepsine  -hiçbir şey yapmasalar bile- en azından gübre atıyorlar. Ve teyzecim o gübre yapay. Senin o 'Organik' diye yediğin besinde bile yapay şeyler var.

Öğrenci evine kavanoz kavanoz nutella alan sayın Pelinsu ablacım. Sen o nutellayı değil başka bir markanın çikolatasını yesen gene palm yağı var içinde. Döndür şu ürünü bir bak arkasındaki içindekiler bölümünü. Bir oku.

Sonra bir grup var bu ürünleri almayıp -kendi kafalarınca- bunu protesto ettiklerini sanan kişiler. Yahu komiksiniz. Yapmayın. Hadi yap, bari gizli yap. Herkese söyleyip orada burada yayınlayınca komik oluyorsunuz. Lafım yemeyenlere değil. Bakın ayrı şey. Adam diyor ki 'Ben içinde palm yayğı olan ürünleri almıyorum. Palm yağı kullanılmasın.' Hitabımdaki kişiler bunlar.

Bir düşünün. Fabrikada bir ürün üretiliyor, paketleme işlemi, kontrollerden geçiyor vs ardından nakliyeye veriliyor, dağıtım yapılıyor, gittiği dükkanda indirildiği andan itibaren minimum bir ay depoda bekletiliyor çünkü raflardaki ürünler bi bitsin. Daha sonra rafa konuluyor ve sen onu taa ne zaman alıyorsun.

Bu üründe katkı maddesi,koruyucu maddesi olmasa bu kadar uzun bozulmadan kalabilir mi? Ben söyleyeyim kalamaz. Yahu dalındaki bir meyve sebze bile zamanında toplanmazsa dalında çürüyor. Bak dalında diyorum. Işığı var toprağı var suyu var ama çürüyor. Sonra sen kalkıp diyorsun 'Yediğimiz yiyeceklere katkı maddesi bilmem ne koymasınlar.' Tamam koymasınlar ama sen aldığın ürün bozulduğundan dolayı iki gün sonra kendini hastanede bulursan o da senin sorunun olur.

Organik yaşamak üstünde 'Organik' yazısı yazan ürünleri normalinin 2 katı fiyatına alıp onları tüketmekle olmuyor. Gerçekten organik yaşamak mı istiyorsun? Alacaksın bir bahçeli ev (ki aldığım tohumların da %90 oranında genetiğiyle oynanmış olacak) evin tuvalet tesisatını bahçeye bağlayacaksın, ahır yapıp kümes yapıp hayvanları koyacaksın. Organik yaşa git. ha belki kanser olmazsın fakat bu devrin insanının çiftlik hayatına alışık olmamasından dolayı garip bir şeyden enfeksiyon kapıp ölürsen benden değil.

Evet kötü bir şey. Bunu inkar etmiyorum. Doğayı kirletiyoruz, ozon tabakasını deliyoruz (ki bunun uydurma olduğuna dair de söylentiler var), doğanın genetiği ile oynuyoruz... Bunlar kötü şeyler. Fakat biz bu devirde doğduk. Anneannelerimiz, ninelerimiz gibi doğal ortamda yetişme şansımız yok. Beton ormanlarda doğduk, beton ormanlarda öleceğiz. Vücudumuza yapay yiyecekler de girecek, egzoz gazı da soluyacağız.

Biz buyuz buna alıştık. Ve kaçış yok.

Ha bu arada Palm yağı kanser yapıyormuşgiller, yediğiniz her şey kansere sebep olabilir. Elinizi telefondan çekmezseniz,televizyonu beş dakika kapatmazsanız, egzoz esanslı havada 20 dakika yürüyüş yapmazsanız.

Aklınız da bulunsun!

Yorumlar

  1. Doğal besleniorus diyenler litre litre kolaları göçürürken acaba bunun içinde ne var diye düşünüyorlarmıdır ? Organik böcek var azizim organik böcek.

    Herşey zaten gdo'lu.Neyin kafasındasın.Detaylara inersek görünmeyen parazitlere kadar gider konu.Hem dünyaya kazıkmı çakcaksın.Gideceğin yer belli.😃 İki metrelik yer için fazlada düşünmemek gerek.Organik patatesten yapılan vıcık vıcık yağ dolu cipsi tanıtan Ayşe teyzenin dediği gibi " yiyiverin gariii"😃

    YanıtlaSil
  2. ayy hatırlıyor musun yaa, bir iki ay önce hani senin blog boştu sen yazmıyodun yorum yoktu, sonra geldim de yorum yaptım yazılarına, sonra insta sonra bir de elifle tanıştırdım, sonra da bugünlere geldik yaaa :) ivit ivit çok şanssızım diyemen artık ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda hayır ama daha şanssızım diyebileceğim bir sürü konu varrr. (anladın sen :D :D )

      Sil
  3. Yazınızı okurken çok eğlendim, efendim; Pelinsu ablalar falan... :)
    Konuya gelecek olursam, son paragrafta özetlemişsiniz zaten. Bundan kaçış yok. O, şu, bu sağlığa çok, aşırı zararlıymışgillerden de ne yazık ki kaçış yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım,efendim, şu iğrenç ve karanlık dünyadan 5 dakika bile olsa sıyırıp yüzünüzde gülümsemeye sebep olmak. Bunu yapabildiysem ne mutlu bana.

      Sil
  4. Anneme karşı durma biçimim bu :D
    - Kızım zararlı o yeme
    - Anne yediğimiz her şeyde var bir zarar, buna mı taktın yahu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç ya. Ne yiyelim. Ölelim mi öleliiiim miiii. (yazar gülüyor)

      Sil
  5. ya sorma ya ben nutella hastasıyım yaa of nasıl yemicez yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ye deep ya. Atın ölümü arpadan olsun. (bunu söylerken kola içtiğim gerçeği)

      Sil
  6. haklısın. Dönem dönem gereksiz şeylere takılıp kalıyoruz. Kimse demiyor ki tüm büsküvi,kek,meyve suyu,gazlı içeceklerde kullanılan yapay tatlandırıcı glikozu sağlık bakanlığı kaldırsın. Veya ambalajlı ürünlerde normal yağ yerine yapay hidrojene nebati yağ yasaklansın demiyor. Bunları ürünlerin uzun süre dayanması için değil, ucuz olduğu için kullanıyorlar. Bunlar vücudun dengesini bozan ve obezitenin baş mimarları. Ben isveçte iken ucuz meyve suyu alsam bile içinde sadece su ve sıkımış meyve yazıyordu. Türkiyedeki ürünlerin için bir ben yokum doğrusu. Glikoz bu arada Dünya genelinde çoğu ilaç sanayisinde kullanılan ve %1-5 oranında kullanımı olan bir şey. Ama Türkiyede tüm gıdacılar %15-20 oranında günlük tüketilen ürünlerde kullanıyor. Hedef saptırarak asıl önemli gıda sorunlarından uzak kalıyoruz. Bazı makamların üreticiyi değil de tüketici sağlığını korumalı.

    YanıtlaSil
  7. Palm yağı kanser yapar mı bilmem ama palm yağı üretmek için Endonezya ve Malezya da ki yağmur ormanları yakılıp , palm yağı ekiliyormuş bu sırada da özeliklede orangutanların başta olmak üzere birçok hayvanın nesli tükeniyormuş . Bu sebeple ben uzun süre palm yağı içeren şeyleri tüketmedim şuanda yüzde yüz uygulayamıyorum ama dikkat ediyorum kendime zarar vermek değil, fakat ormanların yakılmasının sebebi gibi hissetmek çok kötü :(
    ha birde seni mimledim bir bakıver ^^

    YanıtlaSil
  8. Olacagi varsa olur deyip buradan ayrilmak istiyorum 😂

    YanıtlaSil
  9. marka vermeyecektim ama söyliyeyim arkadaşımın biri bas bas bağırıyor torkuda palm yağı yok diye torkuda ne yapmış ürünün içindekiler kısmına hurma yağı yazıp ingilizce içerik bölümüne palm yazmış. Ayrıca sadece nutellada mı bisküviden tutun da margarine kadar herşeyde mevcut bu palm yağı. Zararlı kısmına gelince bu konuyla ilgili türk profesörün araştırması var bulursam ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. Hepsine katılıyorum fakat kanalizasyon bahçeye bağlanmaz annem :D harbiden mikrop kapılabilir

    YanıtlaSil
  11. Kafama o kısım takıldı da :D

    YanıtlaSil
  12. Dönem dönem bazı ürünlerin kanser yaptığı üzerine tartışmalar olur. Sonra unutulur herkes eski haline döner. Yazınız çok doğru.

    YanıtlaSil
  13. Amma nə yalan söyləyim get-gedə təbiilikdən uzaqlaşan qidalar məni çox qorxudur. Kaş ki, bunun qarşısını almaq mümkün olsa.

    YanıtlaSil
  14. Hem eglenceli, hem guzel, hem akillandirici bir yazi olmus canim. :) valla kalemine, aklina saglik.

    YanıtlaSil
  15. Artık her şey kanser yapıyor. İnsanların kendisi bile. :)

    YanıtlaSil
  16. "Organik" diye satılan ürünlere de şüpheyle bakıyorum... :) :)

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir yazı olmuş. Ben de kaçışımız yok diyenlerdenim. Dediğin gibi alacaksın bir inek çıkacaksın dağ başına hayatla bağlantını koparıp toprağa vereceksin kendini. Her şey ama her şey yapay...

    YanıtlaSil
  18. eğlenceli bir yazı. ben anlatsam aynen bu tavırla anlatırdım sanırım ehehe :))

    YanıtlaSil
  19. Blogumda bir akıma davetlisin tatlım ❤

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyonda Olan Birine Söylenmemesi Gereken 10 Şey

On Lirayı Yirmi Lira Olarak Kullanmak

Üniversite Sınavına Giriş Yazı Dizisi #1 Verimli Çalışmak ve Kendini Tanımak Üzerine Anekdotlar

İçine Kendinizi Atmak İsteyeceğiniz Bir Koli

Pek Çok Şeyin Kökeni