Film Yiyici #1

Dün gece arkadaşlarım bana 'Film kolik' olduğumu fark ettirince böyle bir başlık altında gittiğim filmlerin yorumlarını yazacağım. Aslında birde gitmek istediğim filmler hakkındaki yorumlarımı ve fragmanlarını ekleyeceğim. Fragmanlar için ayrı bir başlık bulamadım. Ama karışık olmayacak inşallah. (Dedi ve karmakarışık oldu) 




Spoiler olayını çözmek için de ilk etapta sadece film hakkında gidin/gitmeyin, konusu, oyuncular ve rollerinin uyumu gibi şeylerden bahsedeceğim.

İkinci etapta ise spoiler içeren yorum yapacağım.

Evet ilk filmyiyici'miz hayırlı olsun.



DR.STRANGE


Daha önceki yazımda da bu filmi dört gözle her yönden beklediğimi belirtmiştim. Gerek bir Marvel filmi olsun gerek oyuncuları gerekse Steven Strange'in kendisini.




Şu ana kadar Marvel Sinematik Evreni'nde tam puan verdiğim tek film Iron man. Aslında bunun üstünde biraz düşünmeliyim. (Yazar gülüyor)




Herneyse sonuç olarak Dr.Strange'e tam puan vermedim bunu başta belirteyim ama bu demek değil ki sinemada izlemenize gerek yok. Aksine var. 3D izleyin hatta mümkünse paraya kıyıp IMAX'e gidin. Gerçekten değecektir.



(Mr.Cumberbatch kameraya yüzünüyü döner misiniz lütfenn??)

Zaten şu ana kadar herkesin eleştirdiği yön senaryonun görselliğe göre biraz basit kalması. (Tamam biraz değil bayağı. Marvel'e toz konduramıyorum arkadaş napayım.)

Orgin yani bir kahramanın doğuş filmlerinde senaryonun sağlam olması gerekir bana göre. Ama versus filmlerinde (kaptan amerika: kahramanların savaşı gibi) daha çok görselliğe verilir ağırlık.

Bunun haricinde gerçekten harika bir filmdi.

Puanım 7/10.(Hayır sevgili okur 3 puanı çok kırmadım bu bir doğuş filmi senaryoyu basit tu-ta-maz-lar-dı.)
Sinema'da kesinlikle gidin o görselliği bilgisayar başında çıkaramazsınız.



ARRIVAL


Çıktığı gün gidemedim. Aksilikler oldu falan ama geçen Cuma çok ani bir kararla gidip izledik. İzlemeden önce birkaç sitede yorum okumuştum hepsi de filmin durağanlığından şikayet etmiş, kimse beğenmemişti.




Ama inanmayın. Çok ciddiyim. Film gayet güzeldi. Sadece çok aksiyonlu bir şey beklemeyin. Çünkü uzaylılar dünyayı işgal etmeye gelmiyor. (Ooo Dünya kim ki köpek.) 




Puanım 7/10 yine. 

Sinema konusu da eğer ki evde kaliteli bir ses sisteminiz varsa evde izleyebilirsiniz. Ama yoksa sinemaya gidin derim. Çünkü aralara tüylerinizi ürperten müzikleri yerleştirmişler. Onu duymanız gerekiyor. Filmin içine girmelisiniz biraz. Yoksa gerçekten vasat bir film izlersiniz.





Bu benim. (Yazar gülüyor)


SPOİLER ALARMI! LÜTFEN FİLME GİTMEDİYSENİZ VE FİLMİN GİDİŞATI-SONU HAKKINDA BİLGİ ALMAK İSTEMİYORSANIZ AŞAĞIDA YAZILANLARI OKUMAYIN!

Dr.Strange


Sherlock Holmes filminde Irene Adler'ı oynayan Rachel McAdams'ın bu filmde Christine Palmer'ı oynaması çok hoş bir ayrıntı olmamış mı? Tarihteki başarılı bir şekilde Sherlock Holmes'e hayat veren iki oyuncuyla da beraber çalıştı. 





Yukarıda söylediğim gibi senaryo biraz basitti. Strange'ın büyüde kendini geliştirmesini çok hızlı geçmişlerdi ki bence filmin en can alıcı noktası orasıydı. Iron man'de Stark düzgün bir zırh yapabilmek için günlerce uğraşıyordu ve filmin en eğlenceli bölümleri oradaydı.


Espriler konusunda sürekli eleştiri alıyor Marvel. Bir nazar boncuğu olsun susun da. Ama bana kalırsa wi-fi şifresi espirisi komikti. 



Benedict Cumberbatch Strange rolüne müthiş bir uyum sağlamış. Zaten Sherlock'tan alışık küstah kendini beğenmiş olmaya. Çok bir çaba sarf etmesine gerek yok bence. 

Film boyunca Mads Mikkelsen'ın bir beyin pişirip yemesini bekledim. (yazar gülüyor) Malum Hannibal etkisi. O da role müthiş bir uyum sağlamış. 



The Ancient One inanılmaz etkileyiciydi. Fazlasıyla hemde. Çay sahnesinde Strange şok oldu. Ama şu var ki o da bir klasiktir. Yeni öğrencinin yanlış kişiyi öğretmen sanması. Çoğu filmde vardır bu sahne.

Ve ve ve Kaptan Amerika: Kış Askeri'nde Stephen Strange' referans var. (Böyle bağlantılar bulunca aşırı seviniyorum takıntılı mıyım neyim)




Görselliğe yapacak yorumumuz yok. Müthiş bir iş çıkarmışlar.



Arrival


Şimdi birkaç şeye burada da açıklık getirelim. Filmin başından beri Loise'in gördüğü flashbackler geriye dönük olan anılar değildi. Aksine gelecekte yaşayacağı anılardı. Bu yüzden bir anlam veremeyip herkesten saklıyordu. 

Neden geleceğini görüyordu?Uzaylıların dilini giderek anlamaya başladığından dolayı zihnimizde yarattığımız geçmiş-gelecek algısı giderek değişiyordu.



Uzaylıların gelmesinin sebebi de Dünya'yı işgal etmek değildi. İnsanlığa bir hediye vermekti. Onlara kendi dillerini öğretmekti. O zamandan 3000 yıl sonra insanlığa ihtiyaçları olacaktı. 


Filmin sonunda 'Sana sarılmanın ne kadar güzel olduğunu unutmuşum.' demesi de çok güzel bir ayrıntıydı. Çünkü o an aslında ilk kez hayatında sarılmadığı bir adama sarılıyordu.

Ama benim takıldığım nokta Ian ile gelecekte kendi hatası yüzünden ayrılacaklarını biliyordu. Bu hatayı (Daha doğrusu Ian'ın ona tedavi edilemez bir hastalığı olduğunu söylüyormuş.) düzeltip evliliğinin ilerlemesini sağlayamaz mıydı?



Ve o dil hakkında Loise'in bir kitap yazdığını gördük. Bu dili öğrenen herkes kendi geleceğini görüyorsa bu kaosa neden olmaz mıydı? 

Sorular sorular...

Yine de çok güzel bir filmdi. Filmin sonunda 'Eğer neler yaşayacağınızı bilseydiniz bir şeyleri değiştirmek ister miydiniz?' sorusu zihninizde kalıyor. (Ki bu soruyu Loise Ian'a soruyor)

Ben istemezdim. 

Ya siz?




Yorumlar

  1. Biraz geç oldu ama geldim :D
    Doctor Strange ' e gitmek istiyordum hatta bu hafta sonu gidecektim ama gidemedim . Dayanamayıp spoiler okudum , ben daha iyi bir senaryosu vardır diye düşünmüştüm ama sen pek tutmadın galiba , izlemedim ama hayallerim yıkıldı şuanda:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerede okursan oku aynı inan herkes görselliğe 10 senaryoya 5 veriyor. Senaryoyu biraz daha sıkı tutsalardı gerçekten efsanevi bir film olabilirmiş. Ama kötü değil. Gerçekten. (Yazar gülüyor)

      Sil
  2. Bende izliycemm bunları merak ettimm şimdii😊

    YanıtlaSil
  3. Dr. Strange i bende çok merak ediyorum. Hele söz konusu Benedict olunca. Tam puana değmese bile izlenmeye kesinlikle değer diye düşünüyorum. Ellerinize sağlık. Güzel yazıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. (Sherlock hayranı gören yazarın gözleri kalp kalp olur) zamanın varsa git Sherlock'ta takındığı kibirli çokbilmiş tavrından ödün vermiyor. (Yazar gülüyor)

      Sil
  4. Kim beğenmediyse gelsin o şekilde o filmi çeksin derim Güzel anlatım olmuş ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sana katılıyorum. Bir şeyi karalamak çok kolay ama iyisini yap desek herkes susar.

      Sil
  5. Dr.strange vakit bulup gidemedim internete düşünce anca izlerim sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3D veya IMAX i ısrarla tavsiye etmemin sebebi o atmosferle daha kolay bütün olabilmekti. Ama internetten de memnun kalırsınız bence.

      Sil
  6. heeey çok sevindim film delisi olmanaaa. bak bende de film listesi çook ihtiyacın olunca bakarsıın :)

    YanıtlaSil
  7. ya baksanaaa sende çekiliş vardı noldu ya duyurcaktım instada görmüştüm silmişsin yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ona çok azdı katılım hatta yoktu yani. ondan kaldırdım. Ama merak etme daha güzellerini yapacağım

      Sil
    2. duyurcaktım ama olsun tamam bi daakine duyuyurum ve katılım oluncaya dek hep duyururum gelirleeer :)

      Sil
  8. Filmsiz, sinemasız olur mu ama? :)

    :)

    Ben de beklerim sayfama! :)

    YanıtlaSil
  9. Marvel filmleri başarı oluyor genelde. Tam seyirlik derler ya işte öyle. Blogunuza Deep yazısıyla geldim. Bende beklerim.

    YanıtlaSil
  10. bi baksana ama son yazımaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlıyorum şu an inanamıyorum yaa

      Sil
  11. Bende izleyeceğim güzel anlatım olmuş merak uyandırdı. deeptone sayesinde blogunuza uğradım. bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. Sizi, adresinizi Deep Tone'dan duydum, öğrendim ve geldim izlemeye :)

    Jüpiter'de hava nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip. Yalnız ama özgür. İnsan tek olunca kendini özgür hissediyor tam anlamıyla sanırım.

      Sil
  13. http://bikucukelifmeselesi.blogspot.com.tr/

    bi boş zamanında bu akadaşımızı da bi oku yaa :) o da çok evcimen :)

    YanıtlaSil
  14. bakıyorum. (boş zamanım olsa ders çalışacam.)(yazar gülüyor)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyonda Olan Birine Söylenmemesi Gereken 10 Şey

On Lirayı Yirmi Lira Olarak Kullanmak

Üniversite Sınavına Giriş Yazı Dizisi #1 Verimli Çalışmak ve Kendini Tanımak Üzerine Anekdotlar

İçine Kendinizi Atmak İsteyeceğiniz Bir Koli

Pek Çok Şeyin Kökeni